English Version

VIDEO
DOCUMENTARY

Ger to ger. Dalla città alla steppa. - Ger to ger. From the city to the steppe (Trailer) (2005)
Un percorso attraverso la gente e le tradizioni della Mongolia, dalle strade cittadine ai sentieri di campagna lungo le montagne del nord fino alle dune di sabbia del Gobi, fra i colori della steppa e dei monasteri buddisti e le musiche tradizionali.
Grazie all'ospitalità delle famiglie nomadi nelle caratteristiche abitazioni chiamate 'Ger', avviene l’incontro con i discendenti di una stirpe un tempo guerriera.
Un popolo che, tra la modernità dei centri urbani e le difficoltà di un territorio disabitato e con poche vie di comunicazione, è alla ricerca di una nuova identità e di un futuro.
Trailer


The movie

Ger to ger. Dalla città alla steppa... di visualdrome

From the city roads in Ulaan Baatar to the country paths through northern montains around the Hovsgol lake till the Gobi sand dunes, getting lost between colors of buddhist monastery of Harkorin and traditional music of a music college.
Thanks to nomadic family hospitality in the traditional houses called "Ger", we are impressed for the customes of the descendants of people once warrior and now divided among differents style of life.
The daily contrast between technology coming from outside and the difficulty of the land inhabited by shepherds looking for an identity and a future.